torsdag 19 maj 2022

220508 Riggad

 Dagen efter sjösättningen och påmastningen var tanken att jag skulle rigga klart båten medans klubben sjösatte de sista båtarna.

Började med att städa upp efter påmastningen, och koppla ihop alla kablar som kommer ner från masten. De första jag fick göra var att skala nya kabeländar till vindmätaren. En av kabeländarna hade lossnat och då är det bara att göra om alla. Efter det testade jag VHF:en och anropade Radio Stockholm. Jag tror att mitt anrop inte gick fram först varför jag tog loss kopplingen igen och sprayade lite 5-56. Andra försöket gick bättre och fick hörbarhet 5/5 av Radio Stockholm.

Allt det här gjorde att tiden rann iväg och jag orkade bara med att sätta upp mantåget, bommen och alla tamparna. Jag var ganska sliten efter sjösättningen också och ville hem. Seglen får vänta till någon annan dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar