GPS:en är nu inkopplad i el-centralen. Väldigt bökigt att komma åt, så jag fick ta bort översta hyllan i skåpet. Då fick jag genast mycket bättre arbetsställning och kunde enklare sätta in kablarna i NMEA-multiplexern.
 |
Före |
 |
Efter |
Det blev inte så stor skillnad om man tittar på bilderna. Den största skillnaden är att det är färre små-sladdar som inte används till något.
Efter att allt blev inkopplat vid el-centralen kopplade jag in GPS:en vid instrumentpanelen.
Först testade jag att spänning och NMEA-signaler kom fram. Därefter kunde jag starta GPS:en (tydligen ingen touch-skärm?).
Nu när allt är kopplat vid el-centralen, både vad gäller autopiloten och GPS:en kunde jag städa upp och sätta på alla skydd, kåpor och bakstycken. Först kåporna för alla sladdar,
sedan hyllor och bakstycken i skåpet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar